Apa hukum Potong Line (Barisan) Kereta

Semua orang, baik yang jahat, nakal sikit mahupun baik hati, ada terasa marah kalau barisan kereta dipotong. Betul tak? Kalau potong barisan masa tunggu tiket wayang malu, tapi potong barisan kereta selamba jer. Memang tak tahu malu. Saya mengaku saya selalu buat terutamanya bila dah sesak sangat tak larat nak beratur atau pun kita dah selalu sangat lalu jalan tu dah tahu masa bila nak potong line. Tapi bila Ramadhan kali ini saya ikut beratur macam orang lain. Takut jugak nak potong barisan.

Tapi apa hukum potong line kereta orang?. Hukum mengambil hak orang lain haram. Mengambil hak (masa, minyak) orang lain yang memandu kereta apa pula hukumnya?

 

One thought on “Apa hukum Potong Line (Barisan) Kereta

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s