Akhlak orang melayu semakin teruk, adakah kita akan selamat?

Saya dah lama tak tengok berita TV mahupun tengok suratkhabar Metro Ahad. Saya takut. Takut dengan berita-berita yang diketengahkan di dada akhbar. Iya lah, bukan saya nak salahkan pengarang akhbar siarkan berita yang menunjukkan keburukan akhlak bangsa sendiri. Dah memang kerja diorang. Orang kita pun pantang ada cerita panas sikit, laku akhbar.Bukan nak baca apa pun. Nak baca cerita muka depan je.

Saya risau dengan Firman Allah yang menyatakan akan menggantikan dengan satu kaum yang lebih baik.

Kalaulah orang kita ni tak sedar diri,  terus hanyut dalam nafsu ghairah banyak buat dosa tidak mustahil satu hari nanti Allah akan ganti dengan satu kaum yang lain. Mungkin sahaja bangsa Cina, mungkin sahaja bangsa India, mahupun bangsa lain yang akan menggantikan bangsa melayu yang saya cintai ini.

Punca masalah ini saya lihat ada 3 sahaja

  1. Hubungan Cinta Henset
  2. Hubungan Cinta Facebook
  3. HIburan TV yang melampau
Jagalah penggunaan 2 alat ini, insyallah semua akan selamat.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s